^Powrót do góry
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Kalendarz

info :
Nie znaleziono opublikowanego łącza do komponentu iCagenda!
Brak wydarzeń w kalendarzu
Czerwiec 2024
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

BIP

Terminy zapisów do oddziałów przedszkolnych (zerówek) oraz klas pierwszych - 2024

Terminy zapisów do oddziałów przedszkolnych (zerówek) oraz klas pierwszych - 2024:

 8.03.24r. rozpocznie się rekrutacja do zerówek i klas pierwszych na nowy rok szkolny. Prowadzona będzie w sposób elektroniczny poprzez udostępnioną platformę.

O naborze nie decyduje kolejność złożenia wniosku tylko ilość uzyskanych punktów w rekrutacji.

Do rekrutacji elektronicznej będzie Państwu potrzebny profil zaufany, którym będziecie podpisywać wniosek rekrutacyjny oraz inne dokumenty. Profil zaufany można założyć poprzez bankowość elektroniczną (jeśli Państwa bank posiada taką funkcję) lub na stronie https://pz.gov.pl

Terminarz rekrutacji:

  • 8 – 18 marca 2024 r. – składanie wniosków o przyjęcie do placówki,
  • 19 – 20 marca 2024 r. – prace komisji rekrutacyjnej,
  • 21 marca 2024 r. – opublikowanie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych,
  • 22 – 26 marca 2024 r. – potwierdzenie przez rodzica lub opiekuna prawnego woli przyjęcia do placówki,
  • 27 marca 2024 r. – opublikowanie list przyjętych i nieprzyjętych.

Zarządzenie Burmistrza - rekrutacja 2024

 

Matematyczna choinka 2024

Matematyczna choinka

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w konkursie, najciekawsze prace można było oglądać na wystawie.

Na szczególne wyróżnienie zasłużyli:

Kacper Piwiński kl. Vb- I miejsce

Janina Perlak kl. IVb- II miejsce

Wojciech Wlazło kl. IIIb- III miejsce

Zdjęcia znajdują się w Galerii 2023/2024 Matematyczna choinka 2024

Podaruj dzieciom serce....

Zapraszamy do udziału w akcji walentynkowej, która pokaże, jak bardzo wszyscy chcemy, żeby chore dzieci jak najszybciej wróciły do zdrowia.

Startujemy już 5 lutego!

Jak podarować serce i przekazać kartkę?

💌Stwórz kartkę walentynkową.

💌Przynieś ją do szkoły i wrzuć do specjalnie oznaczonej skrzyneczki na holu.

⏰Akcja trwa od 5 do 8 lutego.

💌9 lutego wszystkie kartki zostaną wysłane do chorych dzieci z Przylądka Nadziei aby 14 lutego mogły je otrzymać.

 

Plakat

Dzień Babci i Dzień Dziadka - wspieramy hospicjum w Oławie

Dzień Babci i Dzień Dziadka

W imieniu Opiekuna akcji i Hospicjum w Oławie przekazuję serdeczne podziękowania za wsparcie i okazane serce przy orgnaizacji Dnia Babci i Dziadka dla całej społeczności PSP nr 1 im. Św. Jana Pawła II  w Jelczu Laskowicach.

15.01.2024 przekazaliśmy do hospicjum wszystkie rzeczy jakie zostały dostrczone do szkoły.

Wśród nich zanlazły się kołdry, poduszki, koce, ręczniki,koszulki, skarpetki, produkty do higieny oraz produkty spożywcze.

Zebraliśmy również pieniążki, ze skrzyneczki 340 zł i dzieki organizatorom Aniołkowego Grania, również szkoła przeznaczyła na ten cel 900zł. Za te pieniądze zakupiliśmy 7 kompletów kołder i poduszek oraz mleczka do ciała i musy owocowe i soczki do paczek.

Bardzo dziękuję Wychowawcom i dzieciom najmłodszych klas za przygotowanie przepięknych laurek. Wszystkie one zostały zagospodarowene i do każdej indywidualnej paczki trafiła laurka.

„ Razem możemy więcej”

 

123

Gry komputerowe – zalety, wady, oznaki uzależnienia i sposoby ochrony dzieci.

Gry komputerowe – zalety, wady, oznaki uzależnienia i sposoby ochrony dzieci.

 Komputer, Internet, telefon komórkowy w ostatnich latach stały się nieodłącznym elementem życia dzieci
i młodzieży. Nic więc dziwnego, że technologiczne nowinki są jednym z popularniejszych pomysłów na mikołajkowe i stanowić zagrożeń związanych z nowoczesnymi technologiami oraz możliwości zapobiegania im i dbania o bezpieczeństwo młodych gwiazdkowe prezenty. Wszyscy jednak musimy jednak pamiętać, że technologia niewłaściwie wykorzystywana może internautów. zagrożenie dla bezpieczeństwa dziecka i jego właściwego rozwoju.

Gry komputerowe – szansa

   Gry komputerowe mogą stanowić ciekawą alternatywę nauki ortografii, matematyki, przyrody, historii. Mają również znaczenie terapeutyczne, gdyż usprawniają koordynacje wzrokowo-ruchową i koncentrację. Niestety jednak treść wielu gier komputerowych przeraża ładunkiem przemocy i okrucieństwa. Tego typu sceny mogą wywoływać zachowania agresywne u dzieci oraz prowadzić  do zobojętnienia na przemoc
 w codziennym życiu. Należy pamiętać, iż oddziaływanie gier jest o wiele silniejsze niż oddziaływanie przemocy oglądanej w telewizji, ponieważ posiadają one interaktywną formę. Gracz podlega następującym mechanizmom:

  • aktywnego uczestnictwa w grze komputerowej – gracz nie tylko ogląda przemoc, ale przede wszystkim sam jej dokonuje na ekranie komputera poprzez bohatera, którym kieruje,
  • silnej koncentracji na grze - gracz nie może jednocześnie robić czegoś innego, całkowicie angażuje się
    w wirtualny świat, co może prowadzić do zacierania granic pomiędzy fikcją a rzeczywistością,
  • możliwości wielokrotnego powtarzania gry – pozwala oswoić się i przyzwyczaić do najbardziej drastycznych scen. Przemoc staje się czymś normalnym i nie wzbudzającym emocji. Prowadzi to do akceptacji w realnym życiu pewnych zachowań, których gracz nie uznaje za przemoc, takich jak popychanie, przezywanie, wyśmiewanie się,
  • kojarzenia przemocy z nagrodą – agresja i destrukcja są nagradzane w grach komputerowych: zabicie kogoś pozwala iść do przodu, zdobyć dodatkową broń, dodatkowe życie, za przejechanie przechodniów uzyskuje się dodatkowe punkty. Przemoc pozwala osiągnąć sukces w grze, daje poczucie mocy
    i zwycięstwa. Zaangażowane w tego rodzaju grę dziecko dowiaduje się, że  "zło wcale nie jest takie złe,
    a nawet może być całkiem dobre, bo jest skuteczne",
  • braku konsekwencji wirtualnych czynów w realnym świecie, szybka jazda samochodem nie grozi śmiercią, antyspołeczne zachowania nie prowadza do utraty wolności.

  Oddziaływanie gier komputerowych na psychikę dziecka zależy  od ich treści, ilości czasu spędzonego na graniu, wieku gracza, jego cech temperamentu, osobowości oraz jakoś więzi łączących dziecko ze środowiskiem  rodzinnym   i  rówieśniczym. Gry komputerowe mają również negatywny wpływ na rozwój fizyczny. Mogą powodować pogorszenie wzroku, dolegliwości reumatologiczne, odrętwienia palców
i dłoni, wady postawy.

Jak rozpoznać uzależnienie dziecka od gier komputerowych?

   Dziecko jest uzależnione od gier komputerowych, gdy:

  • granie staje się najważniejszą aktywnością w jego życiu,
  • coraz więcej czasu spędza przy grach komputerowych, rezygnując z dotychczasowych aktywności (spotkania z rówieśnikami, nauka),
  • odizolowanie od komputera powoduje złe samopoczucie, bezsenność, rozdrażnienie, agresję, reakcje fizjologiczne, jak np. drżączka, depresja,
  • osoba z powodu zaangażowania w gry komputerowe wchodzi w konflikt ze swoim najbliższym otoczeniem, najczęściej  z rodzicami,
  • drastycznie ulega zmianom nastroju - przeżywanie albo dobrego nastroju albo też poczucie odrętwienia, niemocy,
  • po okresie samokontroli, a nawet zaprzestania zabawy grami komputerowymi pojawiają się powroty do patologicznego korzystania z gier.

Jak chronić dzieci przed szkodliwym wpływem gier komputerowych?

   Aby uchronić dzieci przed szkodliwym wpływem gier komputerowych rodzice
powinni być dobrze zorientowani w zakresie oddziaływania gier komputerowych oraz rodzajów gier dostępnych na rynku. Tylko wówczas mogą świadomie czuwać nad kierunkiem rozwoju dzieci, a przede wszystkim uczyć je rozsądnego i krytycznego korzystania z gier komputerowych od samego początku.

ZŁOTE ZASADY:

  1. Rodzice powinni wiedzieć, w jakie gry grają ich dzieci.
  2. Kupując grę rodzice powinni wcześniej pozyskać informacje na jej temat. Warto zapoznać się z tzw. PEGI - Ogólnoeuropejskim System Klasyfikacji Gier, czyli systemem ratingu wiekowego stworzonym
    w celu udzielenia rodzicom w Europie pomocy w podejmowaniu świadomych decyzji o zakupie gier komputerowych.
  3. Rodzice powinni ustalić zasady, z jakich gier dzieci mogą korzystać, a które z gier są dla nich niedozwolone i dlaczego. Sam zakaz nie wystarczy – trzeba rozmawiać z dziećmi o wpływie gier zawierających przemoc na ich psychikę. Należy również zaproponować dzieciom gry edukacyjne, logiczne, programy do nauki języków obcych, itp.
  4. Dziecko powinno korzystać z gier komputerowych tylko wówczas, gdy rodzice są w domu.
  5. Rodzice powinni bezwzględnie ograniczyć czas spędzany przez dziecko przy komputerze do 1 godziny dziennie, zwracać uwagę na stosowanie przerw w grze co 20 minut.
  6. Konsekwentnie należy stosować zasadę: najpierw obowiązki, potem komputer.
  7. Najmłodszym należy pokazywać inne formy spędzania wolnego czasu, więcej czasu spędzać
    z dzieckiem, zapraszać do domu jego kolegów i koleżanki.

Wszyscy dorośli powinniśmy pamiętać, że dzieci najbardziej potrzebują miłości, zrozumienia i zainteresowania ze strony dorosłych. Spędzając czas wspólnie z dzieckiem: na zabawie, spacerze, rozmowie, wzmacniana jest więź rodzinna, która może skutecznie uchronić dziecko przed negatywnym wpływem gier komputerowych. Uwaga, zainteresowanie i rodzinna bliskość to szczepionka na całe życie, której znaczenia nie sposób przecenić.

 

Copyright © 2013. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Jelczu-Laskowicach Rights Reserved.