Uroczyste ślubowanie, to na ucznia pasowanie... " takimi słowami uczniowie klas I rozpoczęli uroczysty apel z okazji Pasowania na ucznia. 20 października 51 dzieci zostało uroczyście przyjętych do grona uczniów naszej szkoły. Pani Dyrektor osobiście pasowała dzieci specjalnie przygotowanym ołówkiem. Gośćmi był wice burmistrz Marek Szponar oraz przewodnicząca Rady Rodziców Maria Smaczna. Dzieci otrzymały słodkości i upominki od gości. Po apelu był czas na wspólne zdjęcia i świętowanie.
Zdjęcia znajdują się w Galerii 2023/2024: Pasowanie
28 października obchodzimy Dzień Odpoczynku dla Zszarganych Nerwów (dzień bez stresu)
Stres jest zjawiskiem biologicznym i odpowiedzią organizmu na stawiane mu wymagania – zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Stres to proces, za pomocą którego czynniki środowiskowe zagrażają równowadze organizmu lub ją naruszają i za pomocą którego organizm reaguje na zagrożenie.
Rodzaje stresu – kryterium jakościowe
Eustres
Tak zwany „dobry stres” mobilizuje, dodaje siły, energii, determinacji do wykonania działania i wykrzesania z siebie energii. Dzięki bodźcom z zewnątrz jesteśmy w stanie reagować instynktownie na określone wydarzenie. Eustres motywuje, skutecznie wspomaga procesy myślowe, przyspiesza podejmowanie działania.
Stresory motywujące człowieka do wysiłku i osiągnięć życiowych – dobry stres (good stres) lub eustres (eustress)
Dystres
Epizodycznie występujący stres nie ma nic wspólnego z degradującym, wycieńczającym „złym stresem”, który sieje spustoszenie w organizmie. Przewlekle napięcie nerwowe skutecznie dezorganizuje życie. Zaburzeniu ulegają funkcje fizyczne i psychiczne. Dystres działa długofalowo, dlatego osoba zestresowana łatwo ulega kolejnym psychicznym kontuzjom, gorzej radzi sobie z problemami dnia codziennego, częściej choruje.
Stresory niosące cierpienie i dezintegrację psychiczną charakteryzowane są pojęciem zły stres (bad stress) i dystres (distress)
Somatyczne skutki stresu:
Psychologiczne skutki stresu:
Behawioralne skutki stresu:
Najbardziej typowe objawy stresu to zwykle:
Należy zaznaczyć, że mogą występować też nietypowe reakcje na stres, takie jak np.:
Sposoby na rozładowanie napięcia:
W przypadku dzieci doznających stresu zalecane jest następujące postępowanie:
W sytuacji, kiedy objawy związane z przeżytym przez dziecko stresem utrzymują się ponad miesiąc i uniemożliwiają dziecku prawidłowe codzienne funkcjonowanie warto zgłosić się po poradę do psychologa.
Zapraszam do kontaktu: Marta Grabowska-Piątkiewicz psycholog szkolny
Szanowni Rodzice, zapraszamy Państwa na wykład:
Kompetencje rodzicielskie- co to jest? Jak je rozwijać? Jaki mają wpływ na relacje z dzieckiem? Kompetencje rodzicielskie, a funkcjonowanie dziecka w środowisku rówieśniczym.
DATA: 07.11.2023r., godz. 17.00
Wykład poprowadzi:
Lidia Zawieja: pedagog, socjoterapeuta, dyplomowany psychoterapeuta, Certyfikowany Specjalista ds. pracy z przemocą. Psychoterapeutka w Poradni Psychoterapii i Psychiatrii Psychodynamicznej Relatio. wykładowca w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego oraz terapeutka w Ośrodku Terapeutycznym Stowarzyszenia Pomocy Akson, gdzie od wielu lat prowadzi Kursy Kompetencji Rodzicielskich.
MOŻLIWE DO OSIĄGNIĘCIA KORZYŚCI DLA RODZICÓW:
MOŻLIWE DO OSIĄGNIĘCIA KORZYŚCI DLA DZIECKA- DZIĘKI WSPARCIU RODZICÓW:
Serdecznie zapraszamy i zachęcamy wszystkich Państwa do udziału w wydarzeniu.
*Chęć udziału prosimy zgłaszać poprzez wiadomość w dzienniku elektronicznym do pedagoga szkolnego- Angelika Leoniak.
Rok szkolny rozpoczęliśmy zajęciami w ramach ogólnopolskiej akcji organizowanej przez fundację Pani Ewy Naworol My nie gryziemy. Dzieci uczestniczyły w warsztatach z dogoterapii, które odbyły się w zaparkowanej na szkolnym placu okazałej ciężarówce. Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej i klas szóstych mogli poznać zachowania psów zarówno w teorii, jak i w praktyce, wydając odpowiednie komendy specjalnie w tym celu wyszkolonym psom.
Zajęcia zapoznały dzieci z zasadami bezpiecznej i odpowiedzialnej opieki nad zwierzętami. Warsztaty bardzo się wszystkim podobały.
W Galerii znajdują się zdjęcia: My nie gryziemy
"Każdy inny - wszyscy równi"
W bieżącym roku szkolnym uczniowie klasy 1a przystąpili do Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjno-Społecznego "Każdy inny - wszyscy równi". Zadania projektowe będą realizowane w różnorodnych formach. Celem jest rozwijanie empatii, likwidowanie uprzedzeń oraz uwrażliwienie na potrzeby uczniów w tym niepełnosprawnych.